Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001 Nr 112 poz. 1198 z późn. zm.) informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek zainteresowanego.
- do pobrania wniosek o udostępnienie informacji publicznej
____________________________________________________________
21 listopada 2010 r. mieszkańcy miasta i gminy Nowa Dęba wybrali 15-osobową Radę Miejską oraz Burmistrza Miasta i Gminy.
Rada Miejska w Nowej Dębie wybiera spośród siebie przewodniczącego oraz 1 lub 2 wiceprzewodniczących. Do kompetencji Rady należy m.in.: uchwalanie Statutu Gminy; uchwalanie budżetu i udzielanie Burmistrzowi absolutorium z jego wykonania; uchwalanie podatków i opłat lokalnych; uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania; podejmowanie decyzji o zbywaniu majątku gminy; nadawanie nazw placów i ulic.
Powyższe decyzje Rada podejmować będzie na sesjach, po uwzględnieniu opinii komisji, których ilość i zakres zadań radni określają na początku kadencji.
Organem wykonawczym w gminie jest Burmistrz Miasta i Gminy Nowa Dęba. Do jego zadań należy przygotowywanie projektów uchwał dla rady, a następnie ich realizacja; powoływanie i odwoływanie kierowników jednostek organizacyjnych; gospodarowanie majątkiem gminy. Burmistrz jest również zwierzchnikiem służbowym wobec pracowników Urzędu Miasta i Gminy. W tym zakresie będzie kierował pracą Urzędu, wydawał decyzje administracyjne, koordynował działalność jednostek organizacyjnych i pomocniczych (osiedla i sołectwa). Cześć swych uprawnień będzie mógł scedować na swojego zastępcę lub innych pracowników Urzędu.
Urząd Miasta i Gminy jest organem pomocniczym dla Burmistrza. Kierownictwo Urzędu tworzą: burmistrz, zastępca burmistrza,sekretarz gminy, skarbnik gminy oraz 7 kierowników (w tym komendant Straży Miejskiej); ponadto 2 osoby pracują na stanowiskach samodzielnych.