POZWÓLMY IM CZUĆ SIĘ BEZPIECZNIE
Polska jest krajem o bardzo wysokim współczynniku wypadków śmiertelnych. O ile w krajach zachodnich w 100 wypadkach drogowych giną 2-3 osoby, o tyle w Polsce liczba ta sięga 9-11 osób. Statystyki są zatrważające. Każdego roku w naszym kraju w wypadkach drogowych śmierć ponosi prawie 10 tys. osób, a około 100 tys. odnosi obrażenia. 40 proc. wszystkich zabitych stanowią dzieci i młodzież. W samym Podkarpaciu w ubiegłym roku w 292 wypadkach zginęło dwanaścioro dzieci, a 604 zostały ranne. -
Wskazuje to na potrzebę promocji zachowań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Specjalną opieką należy otoczyć dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem tych z gmin wiejskich i miejsko-wiejskich do 20 tys. mieszkańców - mówi
Wojciech Śmiech, dyrektor handlowy firmy Donoria, koordynator Konkursu. To właśnie w takich miejscowościach placówki oświatowe usytuowane są przy ruchliwych drogach, co stwarza ogromne zagrożenie dla zdrowia i życia naszych dzieci, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, gdy szybciej zapada zmrok.
- Dlatego Towarzystwo Kultury Powszechnej RATUSZ i Firma DONORIA, przy współudziale i wsparciu Żandarmerii Wojskowej w Nowej Dębie, Komendy Powiatowej Policji w Tarnobrzeg oraz sponsorów, poprzez Konkurs Plastyczny „NASZE DZIECI NA DRODZE” pragnie włączyć się w działania profilaktyczne promujące bezpieczeństwo w ruchu drogowym - dodaje
Marek Ostapko z Ratusza.
Konkurs adresowany jest do uczniów szkół podstawowych z terenu miasta i gminy Nowa Dęba. Warto zaznaczyć, że większość z nich znajduje się przy ruchliwych drogach, w niektórych przypadkach pozbawionych chodnika. Wśród nich są szkoły rozmieszczone są wzdłuż ruchliwej Drogi Krajowej Nr 9 łączącej Warszawę-Radom-Rzeszów-Ustrzyki.
Nadesłane prace zostaną ocenione przez Komisje Konkursową, a następnie zaprezentowane na specjalnej wystawie. Podczas otwarcia wystawy autorom najlepszych prac zostaną wręczone nagrody indywidualne (m.in. zaproszenie na wspólny „patrol” z Żandarmerią Wojskową oraz cenne upominki rzeczowe), a także grupowe (dla całej klasy zwycięzcy). Ponadto trzy najlepsze plakaty zostaną w formie baneru zawieszone w wybranych punktach wzdłuż DK9, natomiast 12 z nich zostanie przedstawionych w okazjonalnym kalendarzu na rok 2011.
Prace będą przyjmowane
od 1 do 15 października.
Informacja o sponsorach i patronach medialnych akcji zostanie umieszczona a materiałach promocyjnych konkursu i ogłoszona podczas wystawy. Ponadto loga sponsorów znajdą się na pokonkursowych banerach i kalendarzach.
Marek Ostapko
OR/PR/JL