Gospodarka

  • 2008-06-06

Remont drogi krajowej nr 9 Radom-Rzeszów

Informacja o realizacji zadania „Remont drogi krajowej nr 9 Radom-Rzeszów na odcinku Nowa Dęba-Majdan Królewski.

Prace remontowe prowadzone są przez firmę , która wygrała ogłoszony przez GDDKiA Oddział w Rzeszowie przetarg nieograniczony tj. Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „FART” Sp. z o.o. Kielce.

Zakres prac remontowych drogi :

· przebudowa niwelety drogi tj. wyrównanie pochyleń podłużnych , ułożenie  nowej nawierzchni bitumicznej, korekta łuków pionowych,
· zmiana organizacji ruchu , wprowadzone zostanie nowe oznakowanie pionowe i poziome,
· wprowadzenie nowych urządzeń drogowych ( np. nad wszystkimi przejściami dla pieszych wykonany  zostanie aktywny znak D6 umieszczony na konstrukcji wsporczej),
· przebudowa odwodnienia drogi (wykonanie ścieku obniżonego z betonowej kostki brukowej, odtworzenie rowów otwartych, wykonanie ścieku skarpowego z elementów prefabrykowanych),
· przebudowa poboczy,
· wykonanie „lewoskretów”,
· korekta istniejących skrzyżowań (korekta promieni wyłukowań krawędzi przecięcia się dróg),  wprowadzone zostaną dwie wyspy azylowe na dwóch przejściach tj. w okolicy skrzyżowania ulic 1-go  Maja/Słowackiego oraz przy przejściu do szkoły przy ul. Bieszczadzkiej,
· przebudowa publicznych zjazdów, która polegać będzie na sytuacyjno-wysokościowej korekcie ich  stanu istniejącego tj. wyokrąglenie krawędzi przecięcia się zjazdu z DK oraz dowiązanie niwelety  zjazdu do proj. krawędzi drogi głównej,
· przebudowa zjazdów indywidualnych- nawierzchnia zjazdów wykonana będzie
 zamiennie z betonowej kostki brukowej lub z masy bitumicznej w nawiązaniu do
 stanu istniejącego.

W ramach planowanego remontu drogi krajowej nr 9 w km od 144+100 do km 147+000 i docelowo do przystanku PKS „Grabina” mając na uwadze zapewnienie bezpieczeństwa dla ruchu pieszo-rowerowego oraz ograniczenie wypadkowości przy udziale rowerzystów i pieszych postanowiliśmy separować ruch rowerowy i pieszy od samochodowego poprzez budowę ścieżek rowerowo-pieszych poza siecią drogową , dlatego też podjęliśmy rozmowy w tym temacie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie wnioskując o wprowadzenie zadania dodatkowego w postaci budowy ścieżek rowerowo-pieszych.
Wynik negocjacji przedstawia się następująco:
1. rok 2008:
- Odcinek nr 1 : od ronda do przejścia przy Al. Zwycięstwa :strona prawa ścieżka rowerowa  dwukierunkowa szerokości 2,00m – kostka betonowa brukowa koloru szarego.
 Odcinek nr 1 położony jest w granicach pasa drogowego.

 
- Odcinek nr 2 : od przejścia do szkoły przy ul. Bieszczadzkiej do ul. Sarniej : od km 145+459,79 do km 146+517,41: strona prawa poprzez poszerzenie istniejącego chodnika szerokości 1,50m do 2,50m , tworząc ścieżkę rowerowo-pieszą - kostka betonowa brukowa .
Odcinek nr 2 położony jest w granicach pasa drogowego.

 
- Odcinek nr 3 : od ul. Sarniej do km 147+000 (Grabina) : od km 146+517,41 do km 146+854,133 ścieżka rowerowa wzdłuż istniejącego chodnika utworzona poprzez poszerzenie istniejącego chodnika z 1,50m do 2,5m. Od km 146+854,133 do km 147+000 ścieżka rowerowa. szerokości 2,00m – kostka betonowa brukowa. Odcinek nr 3 położony jest w granicach pasa drogowego.

  
GDDKiA O/Rzeszów w ramach remontu drogi wykona chodnik od ul. Kwiatowej do ul. Solinka - strona lewa-dlatego też na nasz wniosek zostanie doprojektowany odcinek chodnika od przejścia do szkoły przy ul. Bieszczadzkiej do ul. Kwiatowej.
Wprowadzenie opisanych wyżej ścieżek rowerowych warunkowane jest opracowaniem dokumentacji projektowej- prace projektowe zostały zlecone przez gminę firmie „PRO-DRÓG” Usługi Projektowo-Budowlane Benita Kotulska, 39-400 Tarnobrzeg ul. Paderewskiego 65. Dokumentacja na odcinek nr 1 została przekazana GDDKiA, odcinki nr 2 i 3 zostanie przekazana do 7 czerwca br.

2. lata następne:
- Odcinek nr 1 : od Al. Zwycięstwa do ul. Leśnej : ścieżka rowerowa – strona prawa – w km od 144+477,77 do km 145+034,62. Ścieżka rowerowa dwukierunkowa szerokości 2,00m – kostka betonowa brukowa.
Odcinek na całej długości położony jest poza pasem drogowym.

  
- Odcinek nr 2 : od ul. Leśnej do przejścia do szkoły przy ul. Bieszczadzkiej : w km 145+034,62 do km 145+459,79 : ścieżka rowerowo-piesza – strona lewa. Chodnik szerokości 1,50m – kostka betonowa brukowa. Ścieżka rowerowa szerokości 2,00m – kostka betonowa brukowa. Odcinek położony jest w granicach pasa drogowego.
Dokumentacja projektowa dla odcinków 1 i 2 została zlecone przez gminę firmie „PRO-DRÓG” Usługi Projektowo-Budowlane Benita Kotulska, 39-400 Tarnobrzeg ul. Paderewskiego 65 – termin opracowania: do 20 czerwca 2008r.

  
- Odcinek nr 3 : Tarnowska Wola do „Dębianki” – strona lewa –ścieżka rowerowa dwukierunkowa szerokości 2,00m z kostki betonowej brukowej. Odcinek położony w granicach pasa drogowego.

  
- Odcinek nr 4 : Jadachy – Cmentarz - ciąg pieszo-jezdny szerokości 3m z kostki betonowej brukowej.
Odcinek 3 i 4 wymagał będzie opracowania dokumentacji projektowej oraz podjęcia szczegółowych negocjacji z GDDKiA O/Rzeszów.

W roku bieżącym zamierzamy przystąpić do realizacji zadania „Projekt zagospodarowania terenu przyległego do dworca autobusowego w Nowej Dębie z uwzględnieniem zatoki dla autobusów, zjazdu z drogi krajowej, dróg manewrowych, parkingów, chodników oraz oświetlenia ulicznego”.
Autorem dokumentacji projektowej jest firma: ARKADIA Studio Architektoniczne mgr inż. arch. Janusz Socha – Tarnobrzeg. Na dzień dzisiejszy jesteśmy na etapie wniosku o ustaleniu lokalizacji celu publicznego.
O podjętych działaniach, uzyskanych decyzjach będziemy informowali na bieżąco. 


 Przygotowała: Marzenna Bogdan , ref.IGPN.

Urzad Miasta i Gminy Nowa Dęba.

Realizacja: ideo. Powered by: Edito CMS