KARTA USŁUGI NR GKS/DG - 15
|
ZGŁOSZENIE ZAWIESZENIA/WZNOWIENIA WYKONYWANIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ DO CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
|
Podstawa prawna
|
1. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. –Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. 2004 r.Nr 173, poz.1808 z późn. zm.). 2. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity Dz. U. 2010 r.Nr 220 poz. 1447 z późn. zm.)
|
Komórka odpowiedzialna
|
Referat Spraw Komunalnych i Społecznych
|
Osoba właściwa do załatwienia sprawy
|
Krystyna Żybort - inspektor ds. działalności gospodarczej II piętro, pok. nr 216, tel. 8462671 w. 216
|
Sposób załatwienia sprawy
|
Wniosek o wpis informacji o zawieszeniu/ wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej można zgłosić:: -za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie CEIDG oraz w BIP Ministerstwa Gospodarki przy użyciu podpisu elektronicznego, weryfikowanego za pomocą kwalifikowanego certyfikatu oraz za pomocą elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). -w przypadku złożenia wniosku niepodpisanego (bez zakładania konta i bez logowania do CEIDG) przedsiębiorca ma 7 dni, aby udać się do dowolnego Urzędu Gminy i tam zweryfikować tożsamość i potwierdzić wniosek. Po weryfikacji urzędnik podpisuje wniosek kwalifikowanym podpisem elektronicznym i wydaje przedsiębiorcy poświadczenie przyjęcia wniosku. -wniosek może złożyć także w formie papierowej na poniższym formularzu w wybranym przez przedsiębiorcę urzędzie gminy bądź przesłać do tejże gminy listem poleconym, własnoręczność podpisu wnioskodawcy musi być potwierdzona notarialnie. Przy składaniu wniosku należy okazać ważny dowód tożsamości (dowód osobisty, paszport) lub oryginał ważnego pełnomocnictwa, jeżeli sprawę załatwia pełnomocnik. Pełnomocnik również musi posiadać ważny dokument tożsamości, którego seria i numer widnieje w pełnomocnictwie.
|
Wymagane dokumenty
|
Wniosek o wpis informacji o zawieszeniu/ wznowieniu działalności gospodarczej w CEIDG
|
Opłaty
|
Zgłoszenie informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej oraz informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej jest zwolnione z opłat.
|
Czas załatwienia sprawy
|
Zgłoszenie zawieszenia/wznowienia dokonywane jest z chwilą umieszczenia danych w CEIDG, nie później niż następnego dnia roboczego po dniu wpływu do CEIDG . W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni. Zaświadczeni o zawieszeniu działalności gospodarczej w CEIDG dotyczące przedsiębiorców będących osobami fizycznymi w zakresie jawnych danych, ma formę dokumentu elektronicznego albo wydruku ze strony internetowej CEIDG.
|
Tryb odwoławczy
|
-----
|
Inne informacje
|
Zawieszenie/wznowienie wykonywania działalności gospodarczej następuje na wniosek przedsiębiorcy . Przedsiębiorca niezatrudniający pracowników może zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej na okres od 30 dni do 24 miesięcy. W okresie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej przedsiębiorca nie może wykonywać działalności gospodarczej i osiągać bieżących przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej. Okres zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej rozpoczyna się od dnia wskazanego we wniosku o wpis informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej , nie wcześniej niż w dniu złożenia wniosku i trwa do dnia złożenia wniosku o wpis informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej. Jeżeli przedsiębiorca nie wznowi działalności przed upływem okresu 24 miesięcy, wpis zostanie wykreślony z urzędu. W przypadku wykonywania działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej zawieszenie/wznowienie wykonywania działalności gospodarczej jest skuteczne pod warunkiem jej zawieszenia przez wszystkich wspólników.
|
Formularze do pobrania
|
|
Metryczka Urzędu
|
URZĄD MIASTA I GMINY NOWA DĘBA Adres: ul. Rzeszowska 3, 39-460 Nowa Dęba Konto bankowe: 50943410832003130001010001 BS Tarnobrzeg O/Nowa Dęba Godziny otwarcia urzędu: poniedziałek - piątek: 7.30 - 15.30, wtorek 8.30 - 16.30 E-mail: gmina@nowadeba.pl Strona internetowa: www.nowadeba.pl
|
Osoby odpowiedzialne
|
Opracował: Krystyna Żybort - inspektor ds. działalności gospodarczej - 12.06.2012r. Sprawdził: Ewa Rozenbajgier - Kierownik Referatu GKS - 14.06.2012r. Zatwierdził: Elżbieta Gil- Sekretarz Gminy -18.06.2012r.
|