Usługi

Kategoria
AKTY STANU CYWILNEGO, DOKUMENTY, ZAŚWIADCZENIA
Data publikacji
2007-03-01
Kategoria
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY
Opis


KARTA USŁUGI NR USC/SO - 15
 

ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY

 
Podstawa prawna

1. Art.10 ust.1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2006 r. Nr 139, poz.993 zpóźn. zm.)

Komórka odpowiedzialna Referat Spraw Obywatelskich
Osoba właściwa
do załatwienia sprawy

Dorota Puzio - podinspektor ds. ewidencji ludności
I piętro, pok. nr 108, tel.8462671 wew.108

Krystyna Kłosowska-Szałaj - inspektor ds. ewidencji ludności i archiwum urzędu I piętro, pok. nr 108, trl. 8462671 wew. 108

Sposób załatwienia sprawy Wydanie zaświadczenia dot. zameldowania na pobyt stały.
Wymagane dokumenty
  • Wypełniony druk "Zgłoszenie pobytu stałego"
    z potwierdzeniem wyrażenia osobistej zgody do zameldowania przez właściciela lub głównego najemcę na właściwym druku bądź innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu mieszkalnego,
  • przedłożenia do wglądu stosownego dokumentu odzwierciedlającego powyższy fakt w postaci aktu notarialnego, decyzji przydziału, umowy cywilno-prawnej, wypisu z księgi wieczystej bądź orzeczenia sądowego,
  • przedłożenia zaświadczenia o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego, tylko w przypadku posiadania zameldowania stałego w innej gminie,
  • dowód osobisty osoby dokonującej zameldowania, jak również dowód osobisty osoby u której następuje zameldowanie,
  • odpis aktu urodzenia
  • Opłaty Czynność zameldowania na pobyt stały nie podlega opłacie skarbowej.
    Czas załatwienia sprawy W dniu stawienia się strony.
    Tryb odwoławczy

    W terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji administracyjnej dotyczącej zameldowania do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Nowa Dęba.

    Inne informacje

    Czynność zameldowania dokonywana jest osobiście, a w przypadku nieobecności przez pełnomocnika posiadającego pełnomocnictwo oraz dowód osobisty pełnomocnika.

  • za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę
    w miejscu ich wspólnego pobytu,
  • w przypadku jeżeli zgłoszone dane na druku dot. zameldowania na pobyt stały budzą wątpliwości, o dokonaniu zameldowania rozstrzyga właściwy organ gminy wydając stosowną decyzję administracyjną.


  • Zameldowanie na pobyt stały w nowym miejscu powoduje automatyczne wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu stałego.
  • Formularze do pobrania

    Druk "Zgłoszenie pobytu stałego"

    (prosimy o wydruk w formacie A5)

    Metryczka Urzędu URZĄD MIASTA I GMINY NOWA DĘBA
    Adres: ul. Rzeszowska 3, 39-460 Nowa Dęba
    Konto bankowe: 50943410832003130001010001 BS Tarnobrzeg O/Nowa Dęba
    Godziny otwarcia urzędu: poniedziałek - piątek: 7.30 - 15.30, wtorek 8.30 - 16.30
    E-mail: gmina@nowadeba.pl
    Strona internetowa: www.nowadeba.pl
    Osoby odpowiedzialne

    Opracował:
    Dorota Puzio, podinspektor ds. ewidencji ludności, 25 listopada 2004 r.
    Sprawdził:
    Ryszard Rzemień, z-ca kierownika USC, 25 listopada 2004 r.
    Zatwierdził:
    Wiesław Ordon, sekretarz gminy, 29 listopada 2004 r.

    Aktualizacja:

    Monika Kozak, inspektor ds. dowodów osobistych ,10 stycznia 2013 r. 

    Urzad Miasta i Gminy Nowa Dęba.

    Realizacja: ideo. Powered by: Edito CMS