Kultura

Pierwsza instalacja na świecie!

  • 2011-12-15
 O czym mowa? O konsolecie Midas PRO 2C w Samorządowym Ośrodku Kultury w Nowej Dębie.

   O tym sprzęcie, którego pierwszy egzemplarz w kraju można zobaczyć... w Nowej Dębie, informują branżowe pisma związane z akustyką. Przykład: "Live Sound".
   Zachęcamy do lektury, a zainteresowanym polecamy link: http://ulubionykiosk.pl/wydawnictwo/12-live-sound-polska
 (gazetę można przejrzeć tu http://ulubionykiosk.pl/demo/12-live-sound-polska, szczególnie polecamy stronę nr 1 i 48).
  
   Konsoletę obsługiwać będzie Kamil Hinzmann, doświadczony stażem pracy akustyk SOK.
   – Wskutek owocnych negocjacji udało nam się pozyskać prawdziwy hit. Cieszymy się bardzo i tym bardziej zapraszamy wszystkich na imprezy w Domu Kultury. Zaznajcie niesamowitej siły muzyki, wzmocnionej tak genialnym sprzętem! – mówi dyrektor SOK, Krystian Rzemień.

   Trochę techniki
   Konsoleta PRO2C to nowy model w serii PRO zaprojektowany po to, by dostarczać jakość, brzmienie i funkcjonalność najlepszych konsolet Midasa za znacznie niższą cenę i w kompaktowej formie. Mimo że nowa konsoleta jest najmniejsza ze wszystkich stołów cyfrowych w ofercie Midasa, wykorzystuje te same elementy (przedwzmacniacze mikrofonowe, konwertery A/C, tłumiki, ekrany etc.) i taki sam sposób obróbki dźwięku co pozostałe modele z serii PRO. Oferuje także moc obliczeniową konsolety PRO3.
   Mikser składa się z powierzchni sterującej oraz zdalnego modułu wejściowowyjściowego. PRO2C (od Compact) posiada dwadzieścia suwaków, które odpowiadają za kontrolę kanałów wejściowych, grup VCA, szyn głównych (LRM) oraz szyny Solo. PRO2 jest większa o osiem suwaków, natomiast wszystkie pozostałe parametry pozostają bez zmian. Za pomocą mikserów z serii PRO2 możemy zatem przyjąć 64 sygnały wejściowe (56 wejść mikrofonowych) i skierować je do 27 szyn miksujących (16 × AUX, 8 × Matrix plus LRM). Konsolety posiadają na ekranie pokaźne DSP, które umożliwia korzystanie m.in. z sześciu wewnętrznych efektów zapewniających zachowanie spójności fazowej obrabianego dźwięku, 28 korektorów graficznych Klark Teknik DN370 oraz znanych już z wyższych modeli stołów cyfrowych bloków obróbki (korektory, bramki, kompresory), w tym znakomitego shimmer compressora na szynach wyjściowych.
   Zarówno pod względem oprogramowania, jak i protokołu transmisji sygnałów audio najnowsza konsoleta jest w pełni kompatybilna z wyższymi modelami: PRO3, PRO6, PRO9 oraz XL8. Dzięki wykorzystaniu protokołu AES50 możliwe jest połączenie wszystkich urządzeń w jedną cyfrową sieć audio. Cała obróbka sygnałów audio wykonywana jest za pomocą dokładnie tych samych algorytmów co w wyższych modelach. Urządzenie będzie też kompatybilne ze wszystkimi urządzeniami dodatkowymi – np. kontrolerem korektorów graficznych Klark Teknik DN9331 Rapide.
   Miano rewolucyjnych zasługują zmiany dokonane w obrębie samej powierzchni sterującej. Konsoleta PRO2C oferuje możliwość pracy w trzech różnych trybach: FOH Normal, MON Normal i Advanced. W trybach Normal obsługa konsolet jest zbliżona do pracy z tradycyjnymi konsoletami, odpowiednio FOH i monitorowymi. Zupełnie nowy tryb Advanced pozwala efektywnie miksować dużą liczbę wejść na kompaktowej konsolecie. Wyobraźmy sobie konsoletę, która ma 64 wejścia, ale dwieście grup VCA…! Jak to możliwe? Dzięki pomysłowi inżynierów Midasa – grupom MCA (Mix Control Assiociation). Klasyczne grupy VCA, znane jeszcze z mikserów analogowych, sterują poziomami suwaków na kanałach wejściowych. Grupy MCA sterują poziomami wysyłek z kanałów wejściowych do poszczególnych szyn miksujących. Ponieważ mamy osiem niezależnych grup MCA dla każdej z 24 szyn, łatwo obliczyć, że do dyspozycji użytkownika pozostają 192 grupy MCA. Jak można wykorzystać tę nową opcję? Gdy realizujemy tzw. front, grupy MCA mogą być bardzo pomocne w dynamicznym użyciu procesorów efektowych na całych sekcjach instrumentalnych – dzięki nim zwiększymy za pomocą jednego suwaka poziom wysyłki werbla, akordeonu, gitary i saksofonu do danego procesora.
   Gdy realizujemy nagłośnienie sceny, grupy MCA znacząco przyspieszą pracę z poszczególnymi torami odsłuchowymi. Gdy wokalista poprosi nas o „większą ilość bębnów” w odsłuchu, będziemy mogli zrealizować jego prośbę za pomocą pojedynczego suwaka. Grupy MCA, VCA i POP działają w pewnym stopniu podobnie – przywołują „na wierzch” kanały będące przypisane do danej grupy. Dzięki takiemu rozwiązaniu zastosowanie tak dużej ilości grup i możliwości ich wzajemnego powiązania znacznie skraca czas potrzebny do odnalezienia konkretnego kanału – nawet w porównaniu z konsoletami analogowymi.
SOK

Urzad Miasta i Gminy Nowa Dęba.

Realizacja: ideo. Powered by: Edito CMS